Förbundsstämma

Nu är det bara en knapp timme tills förbundsstämman officiellt öppnas. Igår kom jag fram till Östersund och här finns det snö i backarna och is på sjöarna, men det är ändå skönt i solen. Igår minglade vi runt lite och sedan installerade vi oss i de skolsalar som vi ska sova i.

Imorse hade vi kommittéarbete, där vi tar fram förslag till förbundsstämman. Kommittén biföll min motion om att avskaffa sexköpslagen, och det är en stor vinst, även om själva avgörandet sedan faller på stämman. Det ska bli mycket intressant att diskutera. Efter kommittéarbetet var vi i en park här i Östersund och lyssnade på tal och åt picknick.
Hoppas ni har det bra hemma i Småland.

Kommentarer
Postat av: Bengt

Var det din motion?

Jag trodde det var Hanna Wagenius motion.

Hon har fått ta på sig hela äran, berömmelsen, debatten och angreppen, i alla fall.

Hon gör det bra, men det skulle inte skada att hon får mer stöd av sansade debattörer.

2009-05-12 @ 10:27:03
URL: http://bengtoalmstedts.blogg.se/
Postat av: Leo

Jag och Hanna hade var sin motion. Vi har medvetet låtit henne ta frågan, inte minst som hon är mycket skickligare än jag på det. Och så är hon förbundsstyrelseledamot.

2009-05-16 @ 23:21:56
URL: http://liberleo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0