Vita

Det må vara brukligt att ursäkta sig när man inte skrivit på ett tag, men det gör inte jag. Det har helt enkelt inte fallit sig så att jag skrivit på länge.

Vad pågår sålunda i mitt liv? Efter Paris är jag nu tillbaka i den grå vardagen. Den grå vardagen har dock stundom sina silverne ögonblick, vilka skänker mening åt resten. Jag försöker sköta skolan och allt den kräver. Projektarbetet är inte roligt, jag satsar inte på MVG, jag orkar inte. Jag måste jämt och ständigt arbeta med det, men jag är säker på att det kommer att bli klart i tid. I övrigt i skolan är jag, precis som alla andra, i detta nu tämligen överhopad. Sex uppsatser och ett antal prov skall vara avklarade innan påsklovet, däribland projektarbetet. Men sedan tror jag att att kommer lugna ned sig och bli soft, som jag inte skulle ha uttryckt det.

Appropå påsklovet har jag en ny dröm; att resa till Påskön. Det får nog bli någon gång i framtiden när både liv och ekonomi stabiliserats. Jag vill ändå resa någonstans på påsklovet, så om någon skulle ha lust att åka någonstans med mig så är det bara att hojta till.

Jag har umgåtts en del med olika människor på lovet, jag har varit på enstaka fester o.s.v., vilket ju oftast är roligt. Särskilt glad är jag över att jag fått tillbringa så pass mycket tid ihop med min allra bästa vän. Gratias ago. Mamma har fyllt 50 (deus meus!) och vi har firat henne. Smörgåstårta. Gott.

Jag har skrivit en ansökan till ett stipendium för att åka till Aten. Det vore verkligen kul att få åka dit, jag har ju läst så mycket om Grekland och dess antika kultur, men faktiskt aldrig varit där. Annars ser det på språkfronten ljust ut, jag har börjat lära mig lettiska och swahili på egen hand, och det är såklart spännande. Troligen skall jag i höst åka till Kenya med familjen, och där talar de ju till stor del swahili! Hakuna matata är swahili.

Jag ska troligen i höst läsa Pedagogik vid högskolan i Jönköping, Antikens kultur och samhällsliv på distans vid Göteborgs Universitet samt Italienska på distans vid Umeå Universitet. För att ha något att göra. Planen att nästa vår åka till Paris för att läsa franska vid La Sorbonne kvarstår.

Spero omnia vobiscum bona esse.

- Är hon död!?
- Ja...
- Ah, det är livet...
- Nej, Pablo, det är döden...

Kommentarer
Postat av: ellen

var ligger påskön?

och vet du fler ställen där det går att läsa italienska? i närheten av jönköping...?

2009-03-16 @ 09:49:14
URL: http://cosecarine.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag vill åka :D

2009-03-16 @ 11:04:01
URL: http://blondiielotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0