Pedagogikkurs

Just nu sitter jag i lobbyn på Scandic Hotel i Jönköping och funderar på hur jag ska tillbringa kvällen, förmodlingen borde jag plugga. Jag är idag och imorgon på en kurs i pedagogik med medborgarskolan, mitt jobb. Det har varit intressant och vi har ätit en jättegod trerätters middag på Mäster Gudmunds Källare. Där hotellet var också rätt så fint, trevligt att de lägger lite på oss kursledare! Imorgon håller den på fram till klockan tre ungefär och sedan ska jag träffa Ebba som ska komma hem till mig och laga sin berömda lasagne. Non vedo l'ora (tack för det, Ellen).

Nu är det verkligen inte många dagar kvar till Paris och det ska bli så kul! Jag växlade lite pengar till euro idag och det är ju inte klokt; jag fick 240 € för 2600 kr. För bara ett halvår sedan skulle jag säkerligen fått typ 280! Nåväl några hundra hit eller dit spelar väl ingen roll, jag ska ändå till Paris med en kär vän och få praktisera min franska! Ça sera vraiment bien!

Igår var jag med Alex och Kim på Amalias, det var lite halvkul sådär. Lite dött är det i Gränna jämfört med uteställena i stan. Ergo, ad discendum!

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Ellen

och jag åker snart till Milano... non vedo l'ora :D

2009-02-08 @ 22:17:56
URL: http://cosecarine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0