Quand les sentiments se mélangent

Idag har varit en mycket bra dag. Solen har skinit hela dagen och det har varit varmt och skönt. Jag missade naturkunskapen, vilket ju också var väldigt skönt, så jag fick lite sovmorgon. Gick till bussen i solen och träffade därpå Mikaela. Väl i skolan besökte jag teatereleverna i deras sminkloge och då fick jag reda på teatern "De Edsvurna" som de skulle spela upp samma eftermiddag. Dessutom var det första gången jag var i de lokalerna! Sedan var det en alltid lika intressant filosofilektion och sedan pizza i skolan! Hängde en stund i solen med diverse folk och sedan gick jag och Mikaela för att se teatern. Den var bra tycker jag; det var alldeles för länge sedan jag såg på teater. Det var alltså teater-esteternas slutproduktion och den handlade om en jury som skulle fria eller fälla en kille misstänkt för att ha mördat sin egen pappa. En trevlig föreställning med, som Micki var först med att säga, många snygga tjejer. Imorgon ska jag plugga lite hoppas jag.

Ibland överhopas man utan någon större anledning av nostalgi. Det är verkligen blandade känslor inför studenten.

Lev väl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0