Påväg till Östersund på valborgsmässoafton

Just nu sitter jag på ett X200 mellan Stockholm och Sundsvall. Jag åkte imorse klockan  åtta ifrån Jönköping, åkte regionaltåg till Nässjö och tog därifrån X2000 till Stockholm. När jag kommer fram till Sundsvall ska jag byta tåg till Östersund. Sammanlagt knappt elva timmar restid! Jag är påväg till CUF:s förbundsstämma i Östersund. Det ska bli roligt och jag ser fram emot att träffa alla igen! Som tur är har jag tagit med mig en hel del plugg som jag kan göra på dit- och hemresan.

I måndags hade jag den sista italiensklektionen med en av mina grupper. Vi lyssnade på lite musik, såg på lite film och drack te. Det var trevligt och jag samlade in en utvärdering. Det var väldigt positiva omdömen om mig som ledare och om kursen från de allra flesta, vilket ju såklart är kul! Dessutom är det många som gärna vill fortsätta på termin två i höst. I den andra gruppen är det en svart kille som bryter lite och först nu, när det nästan är slut, frågade jag honom varifrån han kom. Det visar sig att han kommer från Kenya och talar swahili. Och jag som håller på att lära mig swahili! Hade jag vetat det tidigare hade han ju kunnat hjälpa mig.

Idag är det valborgsmässoafton och Konungens födelsedag. Det är tråkigt att jag måste tillbringa hela dagen på tåg istället för att fira, så är de varje år eftersom det alltid är förbundsstämma de här datumen. Nåväl, något får man väl uppoffra. Annars är det nu inte långt kvar till studenten och jag har t.om. lämnat in elevstyrelserumsnyckeln. Det är slutspurt i ämnena och det ska nog gå bra. Ebba har fixat en balklännig som hon verkligen är vacker i och jag har hyrt smoking. Jag har nästa vecka i skolan, och sedan bär det av till Grekland!

Lev väl.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Gud vad alla är ute och reser i sverige nu! Jag är nyss hemkommen från .. jag vet itne varifrån.. jag åkte lastbil och sov mest ;p När var du framme i sthlm då? Jag har mött några x2000 för tåg är riktigt kul och kolla efter när man åker lastbil! ;)

2009-04-30 @ 13:16:01
URL: http://blondiielotta.blogg.se/
Postat av: Julia

latin o religion isf. Ha en bra helg!

2009-05-01 @ 12:15:41
URL: http://msjulie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0