Gaudeamus igitur

Idag har varit en trevlig dag. Maria, latinläraren, tyckte att vi borde fira mitt stipendium med tårta och pompa och ståt, så idag efter latinlektionen kom bl.a. rektor Per, Maja och Lisbeth till salen där vi åt tårta och hade det trevligt. Maria hade köpt inte mindre än tre tårtor; en gräddtårta, en frukttårta och en cheescakes-tårta! Vi hade lite mer än vi behövde så jag bjöd in Micki och Pontus också. Jag fick blommor, vi åt tårta och samtalade om språk! Jag fick också göra något som jag alltid velat men aldrig gjort; nämligen utbringa Hans Majestäts skål! Och eftersom det är kutym att utbringa Frånvarande vänners skål så gjorde jag det också. Per berättade historier från när han (säkert minst 40 år tidigare) hade studerat latin i precis samma sal som vi satt i och A(r)neby diskuterades flitigt! Det var mycket trevligt och uppskattat (i alla fall av mig) så jag tackar så mycket och ser, om möjligt, ännu mer fram emot veckan i Grekland!

Kommentarer
Postat av: ellen

gaudeamus igitur iuvenes dum sumus.

2009-04-26 @ 00:19:33
URL: http://cosecarine.blogg.se/
Postat av: Leo

Ita, gaudeamus!

2009-04-26 @ 00:54:51
URL: http://liberleo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0